Livet

"Det normala är i sig en perversitet.
Den normala människan älskar 0.8 gånger i veckan och lyckas på så sätt få fram 1.2 barn.
Om du lyckas med det är du normal, om du inte lyckas med det är du precis som vi andra
"



Tänkte för ett ögonblick bli lite seriös och nu sitta och tänka tillbaka på ett år som gått. Jag och Anton gjorde det under gårdagen och vi kom fram till att detta har varit ett mycket händelserikt år, på gott och ont. Då tittade vi mestadels på hela våran umgängeskrets. Det finns mycket att tänka tillbaka på som man helt hade glömt bort. Men tänkte mestadels tänka tillbaka på mitt år som gått, det vill säga att jag tänkte vara lite egoist.
Början av året var väl för mig ganska ohändelserikt, dagar kom, dagar gick. Jag var ju vid detta tillfälle singel så jag umgicks med vänner och försökte väl få dagarna att gå på något sätt. Efter några månader så åkte jag ju till Danmark för att utföra min utlandspraktik och detta var en mycket bra erfarenhet tror jag. Man fick mer perspektiv på hur det kan vara på andra ställen. Se att det finns skillnader trotts att man inte åker speciellt långt från landets gränser. Jag hade superroligt där med BF tjejjen Sofie. Tur att vi ändå kunde conecta på ett sånt sätt att vi kunde ha riktigt roligt där i 2 hela veckor ändå!
Som sakt, 2 veckor var jag borta. Ska ju vara ärlig och säga att det var en väldigt bra grejj för mig, inte bara för erfarenheten utan också för att få komma bort. Få rensa tankarna från allt som höll mig nere under den tiden. Fick komma hem till Sverige igen med ett rensat psyke efter att ha fått slippa bry sig om allt!
Efter det fick jag iallafall komma hem till ala dom jag saknat och fick äntligen chansen att träffa alla igen. Första veckan jag var hemma så var allt lite jobbigt, men ungefär precis en vecka efter att jag kommit hem. natten den 20/4 så blev jag och min sedan länge käre vän Anton tillsammans. Om det inte varit för mig så hade vi nog blivit det långt tidigare men jag är ju lite velig. Och ojj, villken undérbar dag! Kännde mig på nytt levande. Men som med alla nya förhållanden (enligt mina erfarenheter) så är den första tiden lite bråkig innan man hunnit vänja sig vid varandra. Vi småtjaffsade lite de första veckorna men vi vande oss snabbt vid varandra. Vi hade ju kännt varandra så länge så jag tror att det bidrog=)
Den näst sista examen kom plötsligt och vi fick ett efterlängtat sommarlov som vi började med att åka till Brännmark på. Vår lilla tradition vi har i Eliten, det är mysigt och lite avsides!
Strax efter detta så fyllde jag 18, och ja.. tycker väl själv att 18 är en väldigt överskattar ålder. Livet blir inte mycket annars...Egentligen!
Men fick en jättegullig present av Anton. Dels ett halsbandd sen så hade han hyrt bio3an så vi var där bara jag och han och såg titanic helt ensamma där. JÄTTEMYSIGT!
Sommaren bestod av mycket jobb för mig, jobbade på ett handikappboende som nattpersonal. Underbart jobb eftersom att jag hade sovande natt så hade jag hela dagarna lediga och tjänade bra så jag hade ingen brist på pengar tack och lov. Och dom har ju fortsatt ringa nu efteråt så jag har haft ett perfekt extra knäck nu under vintern som jag kan köra samtidigt med skolan. Och det är väl något sådant som man drömmer om när man är en fattig student. 
Min första fylla fick jag även uppleva denna sommar, även detta tycler jag är en aningen överskattat, man blir ju fruktansvärt sjuk. x)
Så kom augusti och jag började månaden med att klara körkortet. Villken lättnad, då var det precis som att en tung sten föll från hjärtat och man kan äntligen slappna av! Det är verkligen värt allt jobb som man måste lägga ner på det. Jag hade då iallafall tur att mina föräldrar betalade mitt körkort som 18-års present. Sen fick jag ju ta över pappas gamla bil så jag var nog vid det tillfället den gladaste 18-åringen i kommunen. Körkort och en egen bil. Det är en underbar stund. Okej, bilen är inte perfekt den gick sönder strax efteråt och var tvungen att gå igenom en reparation eftersom att den vägrade starta men den är iallafall MIN! När skolan började på mitt 3:dje och sista år på strömmbacka så var jag glad att jag hade fått ha en sommar utan sorg, det var längesedan och den biten stod Anton mycket för, under sommaren hade det varit svårt att få tid för mina vänner eftersom att vi alla jobbade och det var svårt att pricka in tider då det passadtyvärr! Sen har det varit en lång period med allt sånt här som man gör. Skola,praktik,umgås,krogen etc.
Så kom julen och jullovet. Jag och Anton hade ju bestämmt sedan sommaren att vi skulle spendera julen tillsammans och detta vi gjorde. Vi var hemma hos min farmor med min familj. En familj som detta år är mindre än vad den någonsin varit.  Men det var trevligt att få fira jul med Anton, trotts att Anna tycker att det varit roligt eftersom hom tyckr att det verkar som att vi är ett gammalt pensionärspar xD
Dan efter julafton blev det att på på krogen i skellefteå där jag råkade dra på mig en rejäl fylla, tur att karlarna finns som kan släpa en hem! annars vet man aldrig vad som kan hända, fick mitt straff dan efteråt. Nyårsafton firades även detta år hemma hos Anna villken var trevligt och nyktert. Jag och Anna var ganska sjuka den dagen så det var nog ganska bra! Nu kommer vi nog till årets största händelse, trotts att detta egentöigen hände efter 12slaget ¨på nyårsafton så tycker jag det räknas hit. Anton sjäånk ner på knä och frågade om jag ville förlova mig med honom.Självklart sa jag ja! <3

Ska kasta in några löften jag ska försöka jobba på iår

  • Ska försöka bli bättre på att skiva i bloggen (om någon känner sig manad så behöver jag hjälp med designen)
  • Självklart, Jag ska lära mig gå i högklackat
  • Ska vara ambisösare i skolan detta halvår som är kvar
  • Ska försöka lära mig att bli mer öppen
  • Sist men inte minst, ska leva ännu ett långt och lyckligt år tillsammans med Anton <3

Om jag ska sammanfatta detta år för min egendel så har det varit ett mycket bra år som jag kommer minnas tillbaka på med glada tankar. En av de saker jag inte n'mt ovan är ju att detta år för min den är i Bions tecken, har varit på bio var och varannan minut och jag har funnit detta mycket underhållande så detta är nog något jag fortsätter med även detta nya år!
Tack alla ni som delat detta år med mig
(ni vet nog ungefär villka jag menar)




Tack också Anton som gjort mig till världens lyckligaste
Jag älskar dig av hela mitt hjärta ~<3












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0