Fobier/Ovanor/Ogillande #2

Började ju igår med att berätta om lite fobier som jag har. Jag var ju inne på en grejj som var lite udda igår så jag tänkte att jag ska fortsätta på samma spår idag. Ska berätta om en fobi som jag aldrig någonsin i hela mitt liv hört någon annan som har. Kan ni gissa?

De som är närmast bekanta med mig vet nog direkt vad jag syftade på nu. Jag har i nästan hela mitt liv varit dödligt rädd för nyckelpigor. Jag klarar inte av att titta på  dem utan att springa iväg och skrika som en fjortis som just fått syn på Johan Palm. Underbart äckliga djur!
Nu tänker säkert någon "Men åååhhh.. dom som är så söta".. phfft... det har jag alltid fått höra!

Hur komme sig nu detta då, joo nu ska ni få höra. En gång i tiden så tyckte jag precis som alla andra barn att nyckelpigor var söta och jag gillade att fånga dem och stoppa i en burk, ja ni vet som barn gör. Men på den tiden visste jag inte villken  fruktansvärd onska som lurade under skalet xD
Nemen jag ahde då fångat en nyckelpiga som jag höll i handen och skulle titta riktigt riiiiiktigt nära på, så jag höll den nära nära ögat för att sedan få beskåda det fruktansvärt läskiga när nyckelpigan ska flyga iväg. Kanske ska poängtera att jag inte visste då att nyckelpigor kunde flyga. Om ni sett detta på nära håll så ser ni hur fruktansvärt läskigt det är.
Sen den dagen har jag aldrig kunnat med nyckelpigor. OBEHAGLIGA VARELSER!!!



Titta bara på den. TITTA!!!!!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Du är inte den enda med en konstig fobi, jag klarar verkligen inte av fjärilar. Jag får panik så fort det är en i närheten.

2009-07-08 @ 10:08:28
URL: http://idacarolineelisabeth.blogg.se/
Postat av: Lina

HAHAHA den är ju jätte sööööööt!

2009-07-17 @ 11:30:52
URL: http://ellelife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0