Praktiken och Livet

Jag vet att jag alltid snackar skit om min praktik och om hur jobbigt det är att gå dit. Tänkte därför säga de saker som jag faktiskt tycker om med min praktik och praktik i övrigt!

- Träffa nya människor. Eftersom att jag är i vården och nu speciellt när jag är på sjukhuset så träffar man ofantligt mycket nya människor med otroliga livshistorier och erfarenheter. Sånt som jag gillar att lyssna på :)

- Lunch! Hur fånigt det än låter så är lunchen nästan dagens höjdpunkt. Man tar sin lilla matlåda med gårdagens rester som man värmer upp, en tidning och ett glas vatten och sätter sig i en soffa eller dylikt. Det är alltid extra gott och det är skönt med en liten paus! :)

- OPERATION IMORGON  Är väldigt spänd och exalterad. Fan va spännande. Kommer att få vara med på en höft operation!! :)

Jaa.. lite sånt smått och gott är alltid trevligt. Det sköna med praktik är också att man nästan aldrig behöver stanna under hela dagen utan blir hemskickad 1-2 timmar innan man slutar! Egentligen så ska jag sluta om 4 minuter ;)

Sen lite annat också, har börjat tänka om i mitt val av karriär. Alltså börjat släppa tanken på sjuksköterska!
Jag och Anton har diskuterat mitt nya val ganska mycket i helgen men känner att jag har lite andra saker som jag och han borde prata om också, nya frågor som kommit upp och så... usch.. ångest!

neh.. är väl dax att lägga sig snart och ladda för operationen imorrn! SPÄNNANDE! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0